Διαδρομές

Απόσταση: 6,4 χλμ
Χρόνος χωρίς στάσεις: 2 ώρες και 15 λεπτά
Υψομετρικές διαφορές:+140-180 μέτρα

Φεύγετε από την πλατεία του Δοτσικού προς το πέτρινο γεφύρι και φτάνοντας εκεί ακολουθείτε αριστερά μικρό χωματόδρομο.Στη συνέχεια προχωράτε παράλληλα με το ποτάμι, περπατώντας από τη μία και από την άλλη πλευρά της όχθης του και σε 1 ώρα φτάνετε στην άσφαλτο.Αν στρίψετε δεξιά, σε 12΄θα φτάσετε στο χωριό Μεσολούρι. Αν θέλετε να συνεχίσετε ως το Πρόσβορο, συνεχίζετε ευθεία σε μικρό χωματόδρομο έχοντας το ποτάμι αριστερά σας.Σε 5΄ περνάτε στην απέναντι όχθη κι έπειτα από 10΄ ξαναγυρνάτε στην πλευρά που ήσασταν πρίν. Πάνω σε μία αριστερή στροφή του δρόμου αφήνετε τον χωματόδρομο και το ρέμα και ακολουθείτε το μονοπάτι δεξιά σας σε ανατολική πορεία.

Στην διαδρομή συναντάτε πολλά μικρά ξέφωτα και σε 15΄ περνάτε μια μικρή λίμνη. Συνεχίζετε στο μονοπάτι και σε 10΄ διασχίζετε ένα ρέμα και σε 7΄ φτάνετε σε δασικό δρόμο.Τον ακολουθείτε και σε 25΄ βρίσκεστε πάλι δίπλα στο ρέμα και συνεχίζετε σε μικρό χωματόδρομο. Σε 40΄ φτάνετε σε σημείο θέας με ξύλινο περίπτερο και συνεχίζοντας τον χωματόδρομο σε 15΄ φτάνετε στο χωριό Πρόσβορο.

Από την άνοιξη μέχρι και το φθινόπωρο είναι η καλύτερη περίοδος για τη συγκεκριμένη πεζοπορία. Μέχρι το Πρόσβορο θα χρειαστείτε περίπου 4 ώρες.

Δοτσικό - Σαμαρίνα

Στη Σαμαρίνα το βλαχοχώρι του Νομού Γρεβενών θα πάτε μέσω Δοτσικού από διάφορους δρόμους.Μια επιλογή είναι να περάσετε από την τοποθεσιά Ρωμιός.Θα κάνετε περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά θα απολαύσετε μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή διαδρομή που περνάει και από την υποαλπική ζώνη.Θα συναντήσετε όμως πολλές διακλαδώσεις, οι περισσότερες από τις οποίες δεν έχουν ταμπέλες και για αυτό χρειάζεται προσοχή.

Από το Δοτσικό ακολουθείτε λοιπόν την ταμπέλα προς χιονοδρομικό κέντρο και Σαμαρίνα.

Λίγο μετά ο δρόμος ανηφορίζει προσφέροντας πανοραμική θέα προς το χωριό και τα χωριά του Βοίου στο φόντο.Σε 7 χλμ ο χωματόδρομος πέφτει πάνω στην άσφαλτο που οδηγεί στην Σαμαρίνα, ενώ δεξιά σας ανοίγονται τρεις παράλληλοι, αρχικά, χωματόδρομοι. Ο πρώτος είναι τυφλός, ο δεύτερος σύντομος (περίπου 3χλμ) και οδηγεί στο μνημείο της Ανίτσας (υπάρχει και η σχετική πινακίδα).Εσείς ακολουθείτε τον τρίτο παράλληλο. Περίπου 6χλμ πιό κάτω θα περάσετε ένα ξωκκλήσι στα αριστερά σας και αμέσως μετά μία διασταύρωση όπου θα κρατηθείτε αριστερά (δεξιά ο δρόμος κατεβαίνει για Δοτσικό).

Σε 2χλμ θα βρείτε άλλη μία διακλάδωση η οποία δεξιά οδηγεί προς Επταχώρι και την περιοχή Χελιμόδι, ενώ ευθεία προς Σαμαρίνα.Εσείς συνεχίζετε ευθεία και πολύ σύντομα συναντάτε και άλλη διασταύρωση:ο αριστερός δρόμος κατεβαίνει στη Σαμαρίνα και τον ακολουθείτε.

Σε ακόμη 1χλμ άλλος ένας δρόμος φεύγει αριστερά(μπροστά από μία στάνη)για να καταλήξει στην Σαμαρίνα, ενώ ένας δεύτερος, από δεξιά, διαγράφει μία μεγαλύτερη διαδρομή περνώντας από την περιοχή Ρωμιός για να καταλήξει και αυτός στο γνωστό βλαχοχώρι.

Σήμανση προς Γρεβενά

Photo by Thomas Bitziouras

Photo by Kostas Limitsios (CC BY 2.0)

MOBILE APP

Δοτσικό στο κινητό!

Πατήστε το κουμπί «Εγκατάσταση» και αποκτήστε την εφαρμογή του Δοτσικού στο κινητό σας